Polityka prywatności i Regulamin
Dane osobowe zawarte w korespondencji elektronicznej są przetwarzane przez KrakowMyPlace spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Mogilanach (os. Parkowe Wzgórze 132, 32-031 Mogilany), NIP: 9442252973, KRS: 0000645866) jest administratorem danych osobowych osób zatrudnianych na podstawie umowy cywilnoprawnej (zlecenia, kontraktu menadżerskiego, o dzieło, umowy agencyjnej).
Z administratorem danych można kontaktować się:
- pod adresem korespondencyjnym: (os. Parkowe Wzgórze 132, 32-031 Mogilany)
- pod adresem poczty elektronicznej: biuro@krakowmyplace.pl
Korespondencja będzie przechowywana – w celu umożliwienia kontaktu e‑mailowego z administratorem oraz w celu podejmowania kontaktu z adresatami, dokumentowania ustaleń dokonywanych z klientami, kontrahentami, innymi osobami, przyjmowania pism, zgłoszeń i wniosków w formie elektronicznej, ochrony przed roszczeniami oraz dochodzenia ewentualnych roszczeń. Zawarcie w wiadomości zapytania o informacje handlowe stanowi zgodę na otrzymanie żądanych informacji handlowych drogą elektroniczną na podany przez nadawcę adres e-mail. Wyrażoną zgodę można cofnąć w każdym momencie, lecz bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed jej cofnięciem.
Osobom, których dane osobowe dotyczą, przysługują wszystkie prawa wynikające z RODO, w szczególności prawo do sprzeciwu, usunięcia, dostępu do danych, przeniesienia, ograniczenia przetwarzania. W razie pytań lub gdyby zaistniała konieczność zapoznania się z pełną informacją RODO prosimy o kontakt. E-mail: biuro@krakowmyplace.pl, telefon: (+48) 660 466 143
REGULAMIN
Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania rezerwacji i najmu krótkoterminowego Apartamentów oferowanych poprzez Stronę internetową działającą pod adresem URL: www.krakomyplace.pl
ROZDZIAŁ I – DEFINICJE:
Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Usługodawca – KrakowMyPlace Sp. z o.o. z siedzibą pod adresem: os. Parkowe Wzgórze 132, 32-031 Mogilany, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000645866, o kapitale zakładowym w wysokości 5.000,00 zł w całości opłaconym, NIP: 944-225-29-73, REGON 365816339, telefon kontaktowy: +48 660 466 143 (koszt połączenia, zgodnie z taryfą operatora, z usług którego korzysta Użytkownik), e-mail: .biuro@krakowmyplace.pl;
- Strona internetowa – strona udostępniana przez Usługodawcę pod adresem URL:www.krakowmyplace.pl;
- Strona Apartamentu – pojedyncza podstrona na Stronie internetowej, na której przedstawione są szczegółowe informacje na temat danego Apartamentu;
- Klient – pełnoletniaosoba fizyczna, która posiada zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, dokonująca Rezerwacji poprzez Stronę internetową;
- Użytkownik – każda osoba korzystająca ze Strony internetowej;
- Apartament – umeblowany i wyposażony lokal mieszkalny opisany szczegółowo na Stronie internetowej, który stanowi przedmiot Rezerwacji i Umowy najmu, i jest udostępniany Klientowi w celach wypoczynkowychlub rekreacyjnych;
- Umowa najmu – umowa krótkotrwałego najmu Apartamentu w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, w celach wypoczynkowych lub rekreacyjnych zawierana z Klientem przez Usługodawcę z wykorzystaniem Strony internetowej; czas trwania Umowy najmu liczony jest w Dobach;
- Rezerwacja – zapewnienie Klientowi możliwości zawarcia Umowy najmu do korzystania z Apartamentuwybranego poprzez Stronę internetową, na warunkach wskazanych w potwierdzeniu Rezerwacji i niniejszym Regulaminie;
- Doba – jednostka czasu trwania Umowy najmu, Doba rozpoczyna się od godz. 15:00 w dniu przyjazdu Klienta i kończy się o godz. 11:00 w dniu wyjazdu Klienta, chyba że zostały uzgodnione z Usługodawcą inne godziny korzystania z Apartamentu;
- Cena – cena brutto stanowiąca iloczyn Ceny Apartamentu i ilości Dób za korzystanie z Apartamentu,. Cenanie zawiera opłaty klimatycznej i ewentualnych innych opłat dodatkowych zaakceptowanych przez Klienta (np. koszt dodatkowego sprzątania Apartamentu na życzenie Klienta w kwocie 70 zł, koszt skorzystania z parkingu w kwocie 40 zł za dobę), opłaty te zostaną doliczone dodatkowo do Ceny;
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednioz jej działalnością gospodarczą lub zawodową, zgodnie z definicją zawartą w art. 22(1) Kodeksu cywilnego;
- Kodeks cywilny – ustawa z dnia 24 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t. jedn. Dz. U. z 2015 r., poz. 1145. z późn. zm.);
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną– ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 123 z późn. zm.);
- Ustawa konsumencka – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (t. jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 134 z późn. zm.);
- Kodeks dobrych praktyk – zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, o których mowa w art. 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku (t. jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 3 z późn. zm.);
- Regulamin – niniejszy regulamin określający rezerwacji i najmu krótkoterminowego Apartamentów oferowanych poprzez Stronę internetową.
ROZDZIAŁ II – POSTANOWIENIA OGÓLNE:
- Dokonanie Rezerwacji Apartamentów oferowanych na Stronie internetowej i realizacja Umów najmu odbywa się na podstawie niniejszego Regulaminu oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8. Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Liczba oferowanych Apartamentów objętych promocją jest ograniczona. Realizacja Rezerwacji na takie Apartamenty odbywa się w kolejności, w jakiej zostały one złożone przez Klientów.
- Informacje podane na Stronie internetowej (w szczególności dotyczące Cen) nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, stanowią one jedynie zaproszenie do składania ofert określone w art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Wszystkie podane na Stronie internetowej Ceny są wyrażone w złotych polskich i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Cena zawiera opłaty za media (energia elektryczna, woda, gaz, ogrzewanie – w sezonie grzewczym, odprowadzanie ścieków jak i wywóz śmieci, opłata za telewizję i dostęp do Internetu). Z tytułu zużycia mediów w Apartamencie Klient nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów. Cena może obejmować również inne świadczenia opisane szczegółowo na Stronie Apartamentu. Za wszelkie usługi nie objęte Ceną, Klient musi uregulować dodatkowo należności.
- Wynajem Apartamentów oferowanych na Stronie internetowej ma charakter krótkoterminowy i nie służy zaspokajaniu stałych potrzeb mieszkaniowych Klientów, a zatem nie mają do niego zastosowania przepisy ustawy z dnia 21 czerwca 2001 roku o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego (t. jedn. Dz. U. 2018, poz. 1234, z późn. zm.).
- Zabronione jest wykorzystywanie Strony internetowej przez Użytkowników do przesyłania niezamówionej informacji handlowej, spamu w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także wykorzystywania Strony internetowej w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, naruszający dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Usługodawcy.
- W celu korzystania ze Strony internetowej Użytkownik powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub innego urządzenia końcowego z dostępem do Internetu i poczty elektronicznej. Korzystanie ze Strony internetowej jest możliwe dla Użytkownika dysponującego następującym wyposażeniem:
a.komputer PC lub inne urządzenie z dostępem do Internetu;
b. dostęp do Internetu;
c. przeglądarka internetowa, np. Firefox, Internet Explorer lub Google Chrome lub inna,
d. aktywne konto e-mail. - Bezpośredni kontakt Użytkownika ze Usługodawcą jest możliwy mailowo lub telefonicznie. Wszelkie dane kontaktowe Usługodawcy podane są w niniejszym Regulaminie oraz na Stronie internetowej w zakładce KONTAKT.
- Usługodawca informuje, że nie stosuje żadnego Kodeksu dobrych praktyk.
ROZDZIAŁ III – USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ:
- Usługi świadczone drogą elektroniczną na podstawie niniejszego Regulaminu polegają na umożliwieniu Użytkownikom dokonywania Rezerwacji poprzez Stronę internetową i zawarcia Umowy najmu. Usługi te są nieodpłatne dla Użytkowników.
- Użytkownicy nie mogą przesyłać treści, które mogłyby w jakikolwiek sposób naruszać dobra osobiste osób trzecich, czy Usługodawcy, czy też naruszać jakiekolwiek inne prawa osób trzecich, w tym prawa autorskie i prawa pokrewne, prawa własności przemysłowej, tajemnicę przedsiębiorstwa. Zabronione jest także umieszczanie i przesyłanie przez Użytkowników jakichkolwiek treści o charakterze obraźliwym, naruszających dobre obyczaje, przepisy prawne lub normy społeczne, czy też treści zawierające jakiekolwiek dane osobowe osób trzecich bez ich zgody, a także treści o charakterze reklamowym.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę zawierana jest na czas dokonanej Rezerwacji.
- Usługodawca dokłada wszelkich starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane działanie Strony internetowej. W przypadku, gdy usługi lub inne usługi oferowane przez Usługodawcę wskazane w niniejszym Regulaminie np. są z nim niezgodne, nie działają prawidłowo, Użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji. Użytkownicy proszeni są o składanie reklamacji w formie elektronicznej na adres e-mail: biuro@krakowmyplace.pl lub w formie pisemnej na adres Usługodawcy. Użytkownicy proszeni są, w celu usprawnienia procesu rozpatrywania reklamacji, o wskazywanie w reklamacji swoich danych osobowych oraz do opisania zgłaszanych zastrzeżeń.
- Reklamacje dot. usług świadczonych drogą elektroniczną rozpatrywane są w terminie do 30 dni od złożenia stosownej reklamacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami. O sposobie jej rozpatrzenia Użytkownik zostanie poinformowany przez Usługodawcę.
ROZDZIAŁ IV – REZERWACJA I ZAWARCIE UMOWY NAJMU, ANULOWANIE REZERWACJI:
- Dokonywanie Rezerwacji na Stronie internetowej i zawarcie Umowy najmu jest możliwe 24h na dobę, 7 dni w tygodniu, jednak Usługodawca potwierdza możliwość Rezerwacji jedynie w Dni robocze.
- W celu dokonania Rezerwacji na Stronie internetowej oraz zawarcia Umowy najmu Użytkownik proszony jest o dokonanie następujących czynności:
- dokonanie wyboru Apartamentu, dokonanie wskazania okresu njamu Apartamentu, a następnie kliknięcie przycisku „Przejdź dalej”,
- wprowadzenie danych osobowych: imienia i nazwiska, adresu zamieszkania, adresu email, wybór liczby gości, wskazanie czy w Apartamencie konieczne jest wstawienie łóżeczka dziecięcego, ewentualnie nazwy firmy, adresu i NIP oraz potwierdzenie zapoznania się z postanowieniami Regulaminu, a następnie kliknięcie w przycisk „Przejdź dalej”,
- dokonanie wyboru dodatkowych usług spośród dostępnych w trakcie Rezerwacji,
- dokonanie płatności za pomocą umożliwionych przez usługodawcę sposób płatności,
- weryfikacja danych i informacji wprowadzonych przez Użytkownika, a w celu dokończenia Rezerwacji kliknięcie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
- Dokonanie Rezerwacji jest potwierdzane Użytkownikowi pocztą elektroniczną poprzez przesłanie wiadomości email na adres Klienta wskazany w Rezerwacji z numerem Rezerwacji. Umowa najmu zostaje zawarta w chwili przesłania Klientowi Rezerwacji, co następuje po dokonaniu przez Klienta opłacenia Ceny za najem Apartamentu. Umowa najmu zawierana jest w języku polskim.
- W dniu przyjazdu Usługodawca prześle Klientowi na wskazany przez niego adres mailowy, cyfrowy kod do drzwi umożliwiający wejście do Apartamentu. Brak potwierdzenia Rezerwacji oznacza, że Rezerwacja nie została skutecznie opłacona, a tym samym Umowa najmu nie została zawarta.
- Cena, jak i ewentualne opłaty dodatkowe są widoczne dla Klienta podczas składania Rezerwacji, jak i w mailu potwierdzającym Rezerwację. Klient może niedodatnie, nie ponosząc żadnych kosztów zrezygnować z Apartamentu najpóźniej na 3 (trzy) dni przed rozpoczęciem Umowy najmu, w przypadku braku odwołania Rezerwacji we wskazanym w zdaniu poprzednim terminie – Klient ponosi koszt za 1 (jedną) dobę najmu. W razie nieodwołania Rezerwacji i niestawienia się w terminie w Apartamencie, jak wynika to z Umowy najmu – Klientowi nie jest zwracana żadna kwota z Ceny.
- Rezerwacji Apartamentu można dokonywać na okres, co najmniej 1 dobę, co stanowi też minimalny czas trwania Umowy najmu.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Rezerwacji w przypadku gdy formularz Rezerwacji zostanie wypełniony błędnie, a Usługodawca nie może skontaktować się z osobą składającą Rezerwację w celu weryfikacji jej danych teleadresowych.
- Skrócenie pobytu wskazanego w Rezerwacji oraz wszelkie inne zmiany dotyczące Rezerwacji powinny być zgłaszane usługodawcy na co najmniej 3 dni przed planowanym rozpoczęciem Umowy najmu. Każda zmiana Rezerwacji i Umowy najmu uzgadniana jest przez strony indywidualnie i uzależniona jest od kalendarza dostępności danego Apartamentu.
ROZDZIAŁ V- FORMY PŁATNOŚCI:
- Dokonanie przez Klienta płatności Ceny jest możliwe wyłącznie z góry przy wykorzystaniu systemu elektronicznym płatności tpay udostępnionego na Stronie internetowej, także przy użyciu kart kredytowych.
- Płatności elektroniczne realizowane są w ten sposób, że Klient dokonujący płatności Ceny poprzez Stronę internetową wybiera jako formę płatności płatność poprzez system płatności tpay i zostaje przekierowany do serwisu transakcyjnego wybranego przez siebie banku. Po zalogowaniu się na stronie banku, Klient otrzymuje gotowy do zaakceptowania formularz przelewu z odpowiednią kwotą, tytułem przelewu i danymi Usługodawcy. Po zaakceptowaniu przelewu, Klient zostaje z powrotem przekierowany na Stronę internetową. Płatności on-line obsługuje spółka Krajowy Integrator Płatności S. A. z siedzibą pod adresem: ul. Św. Marcin 73/6; 61-808 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000412357, NIP: 777-306-15-79, REGON 300878437, o kapitale zakładowym w wysokości 4.848.500 PLN, opłaconym w całości gotówką. Dane osobowe Zamawiającego przekazywane są za pomocą systemu płatności internetowych spółce Krajowy Integrator Płatności S.A., która to spółka jest ich administratorem danych osobowych.
- usługodawca oczekuje na opłacenie Rezerwacji przez 1 dzień roboczy od zawarcia Umowy najmu. W wypadku niewywiązania się przez Klienta z obowiązku zapłaty Ceny w terminie, o którym mowa zdaniu poprzednim Usługodawca wyznaczy Klientowi dodatkowy termin na dokonanie płatności i informuje o nim Klienta na adres e-mail. Informacja o dodatkowym terminie na dokonanie płatności zawiera najmu, a Rezerwacja zostanie anulowana. W wypadku bezskutecznego upływu drugiego terminu na dokonanie płatności, Usługodawca prześle Klientowi drogą mailową oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 491 Kodeksu cywilnego.
- Dla danej Rezerwacji i Umowy najmu wiążąca jest Cena z momentu złożenia Rezerwacji.
- Po realizacji każdej Umowy najmu Usługodawca wystawia Klientowi fakturę VAT, o ile Użytkownik wskazał dane do jej wystawienia. Dokument księgowy stanowi pisemne potwierdzenie treści złożonej Rezerwacji i zawarcia Umowy najmu.
- Usługodawca zobowiązuje się do realizacji Umowy najmu, w tym udostępniania Apartamentu bez wad, z wyłączeniem ewentualnych wad wskazanych w ofercie na Stronie Apartamentu.
ROZDZIAŁ VI – WARUNKI NAJMU APARTAMENTU:
- Przyjazd Klienta w godzinach innych niż trwa Doba, w szczególności po godzinie 22.00 i wyjazd przed godziną 7:00 muszą być wcześniej ustalone z Usługodawcą.
- Pozostanie Klienta lub pozostawienie rzeczy w pokoju, powyżej godziny 11.00 jest traktowane jako przedłużenie pobytu, co wiąże się z poniesieniem Ceny za kolejną Dobę.
- Z Apartamentu mogą korzystać mogą osoby w liczbie określonej przez Klienta przy dokonywaniu Rezerwacji. Jeżeli liczba osób mających korzystać z Apartamentu przekracza liczbę podaną w Rezerwacji Usługodawca może odmówić wydania kluczy do Apartamentu.
- Za dziecko do lat 5, śpiące z dorosłymi lub we własnym łóżeczku i nie wymagające dostarczenia osobnej pościeli, Klient nie ponosi dodatkowych opłat za pobyt w Apartamencie.
- W Apartamentach nie jest dopuszczalne przetrzymywanie żadnych zwierząt.
- Osoby odwiedzające Klienta w Apartamencie mogą przebywać w Apartamencie od godziny 7:00 do godziny 22:00. Klient zobowiązany jest do dbania o zachowanie zasad dobrego sąsiedztwa, poszanowania zasad współżycia społecznego, w tym do poszanowania ciszy nocnej obowiązującej od godziny 22:00 do godziny 7:00.
- Klient nie może oddawać Apartamentu w podnajem oraz przekazywać go osobom trzecim do używania, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną Cenę za pobyt.
- Klient zobowiązany jest do należytego zabezpieczenia Apartamentu, tj. dokładnego zamykania drzwi wejściowych i okien przy każdorazowym jego opuszczeniu oraz nieudostępnianie przekazanego mu kodu cyfrowego do drzwi wejściowych do Apartamentu.
- Usługodawcy i Rezydentowi przysługuje prawo wstępu do Apartamentu w celu usunięcia awarii lub w razie powzięcia uzasadnionego podejrzenia, że Klient narusza zapisy Regulaminu. W przypadku, gdy Klient nie będzie obecny w Apartamencie, zostanie niezwłocznie poinformowany go o konieczności wstępu do Apartamentu.
- Usługodawca ma obowiązek zapewnić:
a) warunki pełnego i nieskrępowanego wypoczynku Klientowi,
b) bezpieczeństwo pobytu,
c) profesjonalną i uprzejmą obsługę. - Klient zobowiązany jest do dbania o Apartament i jego zwrot w stanie niepogorszonym, z uwzględnieniem normalnego stopnia zużycia.
- Klient proszony jest o niezwłoczne zawiadomienie Usługodawcy o wszelkich stwierdzonych usterkach Apartamentu i zdarzeniach mogących narazić Usługodawcę na szkodę. Usterki nie zgłoszone niezwłocznie Usługodawcy mogą stanowić podstawę do obciążenia Klienta za ich usunięcie.
- Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Usługodawcę o wszelkich szkodach wyrządzonych w wyposażeniu Apartamentu jak i samym Apartamencie, oraz zobowiązuje się do ich pokrycia najpóźniej w ostatnim dniu korzystania z Apartamentu.
- Apartament jest samodzielnym lokalem mieszkalnym wykorzystywanym przez Klienta na podstawie Umowy najmu. W związku z powyższym Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez Klienta lub inne osoby korzystające z Apartamentu, w szczególności nie ponosi wobec Klienta odpowiedzialności, o której mowa w art. 846-852 Kodeksu cywilnego.
- W przypadku zaistnienia siły wyższej, takiej jak np. katastrofa naturalna, strajk, czy stan wyjątkowy, uniemożliwiających lub w nadmiernym stopniu utrudniających realizację Umowy najmu, żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie swych zobowiązań.
- Dzieci poniżej 18 roku życia powinny znajdować się na terenie Apartamentu pod stałym nadzorem opiekunów prawnych. Opiekunowie prawni ponoszą odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody powstałe w wyniku działania dzieci.
- Każdorazowo Klient opuszczający Apartament, ze względów bezpieczeństwa, powinien wyłączyć telewizor, zgasić światło, zakręcić krany oraz zamknąć okna i drzwi.
- W Apartamencie obowiązuje cisza nocna w godzinach 22.00 do 7.00.
- Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest używanie w Apartmencie grzałek, żelazek i innych urządzeń nie stanowiących wyposażenia pokoju. Nie dotyczy ładowarek telefonicznych i zasilaczy komputerowych.
- Zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 8 kwietnia 2010 roku o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych oraz ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2010 r., Nr 81, poz. 529) na terenie Apartamentu obowiązuje całkowity zakaz palenia papierosów i wyrobów tytoniowych. W Apartamencie obowiązuje także całkowity zakaz spożywania własnych napoi alkoholowych poza pokojami, używania otwartego ognia. W przypadku naruszenia powyżej wskazanych zakazów Klient zobowiązany jest do zapłaty kary w wysokości 500 zł. Wywołanie fałszywego alarmu przeciwpożarowego wiąże się z przybyciem Straży Pożarnej i karą pieniężną w wysokości 5.000 zł. Osoby nie przestrzegające przepisów przeciwpożarowych podlegają także sankcjom kodeksu karnego i kodeksu wykroczeń.
- Osoby naruszające zasady niniejszego Regulaminu będą zobowiązane do niezwłocznego opuszczenia Apartamentu.
ROZDZIAŁ VII – REKLAMACJE:
- W przypadku reklamacji dotyczących Rezerwacji, Apartamentu czy Umowy najmu, Klient proszony jest o przesyłanie ich drogą e-mailową na adres poczty elektronicznej: biuro@krakowmyplace.pl lub pisemnie na adres Usługodawcy: KrakowMyPlace Sp. z o.o. os. Parkowe Wzgórze 132, 32-031 Mogilany.
- Klient proszony jest, w celu usprawnienia przebiegu rozpatrywania reklamacji, o podanie następujących danych: imię i nazwisko, dokładny okres pobytu, numer Rezerwacji, adres email oraz o dokładnie opisanie wady i żądania reklamującego.
- Reklamacje rozpatrywane są w terminie do 14 dni od złożenia stosownej reklamacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami. O sposobie jej rozpatrzenia Klient zostanie poinformowany przez Usługodawcę.
- Usługodawca informuje, że wyraża zgodę na rozstrzyganie sporów konsumenckich w trybie ustawy z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. 2016, poz. 1823). W razie nie uznania reklamacji przez Usługodawcę, Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń i zwrócić się do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Krakowie, ul. Ujastek 1, 31-752 Kraków, www.krakow.wiih.gov.pl Szczegółowe procedury skorzystania z pomocy Inspekcji Handlowej dostępne są na stronie internetowej urzędu oraz na stronie www.uokik.gov.plw zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich” i „Ważne sprawy”. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. W przypadku Zamawiającego będącego Konsumentem, który chce skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń, istnieje dodatkowo możliwość złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/
ROZDZIAŁ VIII – DANE OSOBOWE:
- Użytkownik dokonując Rezerwacji i zawierając Umowę najmu przy użyciu Strony internetowej i/lub zapisując się na subskrypcję newslettera i/lub kontaktując się z Usługodawcą mailowo lub telefonicznie – przekazuje Usługodawcy swoje dane osobowe (imię i nazwisko, adres, adres email, nr telefonu, ewentualnie nazwa firmy, adres prowadzenia działalności, NIP, adres IP komputera, z którego korzysta Użytkownik podczas korzystania ze Strony internetowej).
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest wykonanie Rezerwacji i zawarcie Umowy najmu, i/lub podejmowanie czynności zmierzających do zawarcia Umowy najmu, kontaktu z Użytkownikiem, na podstawie żądania Użytkownika, zgodnie z postanowieniami art. 6. ust. 1. lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (zwane dalej „Rozporządzeniem RODO”).
- Administratorem danych osobowych jest Usługodawca. Podanie danych osobowych w każdej z sytuacji wskazanych w pkt. 1. jest dobrowolne, lecz niezbędne dla potrzeb realizacji celu, dla którego dane zostały pozyskane. Dane osobowe udostępnione Usługodawcy nie będą udostępniane podmiotom trzecim, innym niż wskazane w Regulaminie (np. firmie obsługującej system płatności elektronicznych, bankom, firmie księgowej, firmie zapewniającej obsługę techniczną serwera na którym znajduje się Strona internetowa), w innym celu niż wskazane w Regulaminie. Wszystkie podmioty, którym Administrator danych osobowych powierza przetwarzanie danych osobowych gwarantują stosowanie odpowiednich środków ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych wymaganych przez przepisy prawa.
- Dane będą przetwarzane będą przez Usługodawcę przez okres niezbędny do wykonania Umowy najmu, jednak administrator danych osobowych nadal będzie przechowywał dane Klienta w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami związanymi z Umową najmu, rozpatrzenia reklamacji, dla celów rozliczeń podatkowych, co stanowi uzasadniony interes Usługodawcy jako administratora danych osobowych, o którym mowa w art. 6 ust. 1. lit. f) Rozporządzenia RODO.
- Administrator danych osobowych informuje, że Użytkownik ma, w każdym czasie, prawo przenoszenia danych, prawo dostępu do treści danych osobowych oraz możliwość ich poprawiania, wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych, a udzielona zgoda na przetwarzanie danych może być przez Użytkownika cofnięta w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Administrator danych osobowych może odmówić usunięcia danych osobowych Użytkownika, jeżeli istnieją przesłanki wynikające z przepisów prawa. Użytkownik ma także prawo do wniesienia skargi dot. przetwarzania danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Zasady związane z realizacją wskazanych uprawnień zostały opisane szczegółowo w art. 16 – 21 Rozporządzenia RODO. Dane Klientów nie będą przekazywane poza obszar Europejski Obszar Gospodarczy (EOG), ani nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
- Administrator danych osobowych niniejszym informuje także, że nigdy nie przekazuje, nie sprzedaje, ani nie użycza zgromadzonych danych osobowych użytkowników Strony internetowej osobom trzecim innym niż wskazane w niniejszej Polityce, chyba że za wyraźną zgodą lub na życzenie Użytkownika, albo na żądanie uprawnionych na podstawie prawa organów państwa w związku z toczącymi się postępowaniami (np. organów ścigania).
- Administrator danych osobowych przetwarza dane osobowe przekazywane przez Użytkownika Strony internetowej w sposób zgodny z zakresem udzielonego przez Użytkownika zezwolenia oraz wymogami prawa, w tym przepisów Rozporządzenia RODO, w szczególności zabezpiecza dane osobowe Użytkowników i Klientów przed udostępnieniem ich osobom nieupoważnionym, utratą, czy uszkodzeniem, gwarantując także poufność wszelkich przekazanych mu danych osobowych.
ROZDZIAŁ IX – POZOSTAŁE POSTANOWIENIA:
- Usługodawca informuje, że zgodnie z postanowienia art. 38. lit. l) Ustawy konsumenckiej Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w odniesieniu do umów umów o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w Umowie najmu oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.
- W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a w odniesieniu do Konsumentów również Ustawy konsumenckiej.
- W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ogranicza uprawnień Konsumenta, jakie przysługują mu na podstawie przepisów obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
- Usługodawca jest uprawniony do wprowadzania zmian do niniejszego Regulaminu z ważnych powodów (np. zmiana obowiązujących przepisów, zmiana zasad Rezerwacji). W przypadku wprowadzenia zmian do niniejszego Regulaminu odpowiednia informacja o zmianach w Regulaminie zostanie umieszczona na Stronie internetowej z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem przed dniem wejścia w życie zmian. W razie braku akceptacji zmienionego Regulaminu, Użytkownik ma prawo do rezygnacji z korzystania ze Strony internetowej i wypowiedzenia Umowy o świadczenie usług. Nie wyłącza to, ani nie ogranicza prawa Użytkownika do rezygnacji z korzystania ze Strony internetowej w każdym czasie.
- Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony internetowej.
- Postanowienia Regulaminu należy interpretować w sposób zapewniający ich zgodność z obowiązującymi przepisami prawa.
Kraków, dnia 2 września 2019 roku.